"Életünk olyan, amilyenné gondolataink teszik."

Sport



Michelisz exkluzív interjú

frissítve: 2010. szeptember 8. 15:24

| +1 hozzászólás

| szerző: Trdy a gerilautós



Sport - Michelisz exkluzív interjú

Megkerestük néhány kérdéssel Michelisz Norbi WTCC pilótát. A pilóta minden sztárallűr nélkül, mindíg készségesen válaszol a kérdésekre így most is megosztotta velünk az alábbiakat:

Mióta a királykategóriában, a nagy WTCC-ben versenyzel változott-e a felkészülésed ahhoz képest, mikor a Magyar Bajnokságban vagy a Spanyol bajnokságban vagy az Europa Kupában nyomtad a gázt? (Fizikai, lelki, pályafeldolgozás a számítógéppel, meetingek a csapattal a mérnököddel)

Idén már személyi edzővel dolgozom együtt, aki segíti a fizikai felkészülésemet. Egyébként nem sok minden változott. Az ismeretlen pályákat belső felvételekről vagy szimulátoron gyakorlom be. A legfontosabb azonban, hogy mentálisan kipihenten és tettre készen érkezzek meg egy hétvégére. Ha ez hiányzik, akkor szinte mindegy mennyit gyakorol vagy edz az ember, a jó eredmény csak szerencsével jöhet.

Van-e valami kabalád és rituáléd, ami a készületeknél vagy a verseny kezdete előtt rád jellemző, mint mondjuk Rossinak? (alsógatya színe, szerencseszám, autóba beszállás, ima, rituálés öltözködés, stb)

Sokáig volt. Csak megadott sorrendben vettem fel a tűzállót, ha valami hiba csúszott a rendszerbe akkor visszavetkőztem és kezdtem újból. Manapság már csak arra figyelek, hogy a jobb kesztyűbe bújjak a bal előtt.

Elfogadtak-e már téged és a csapatodat a WTCC cirkuszban? A rookienak versenyzőnek és csapatnak egyaránt mindig meg kell küzdenie az első évbe években hogy valóban számításba vegyék.

Addig könnyebben ment amíg nem tudták pontosan, hogy mire számítsanak tőlem. Az idő előrehaladtával - az eredmények érkeztével - egyre nehezebb dolgunk van ilyen téren is. De nem is számítottunk ajándékokra, szeretem ha meg kell küzdeni az eredményekért.

Milyen a kapcsolatod a mérnökkel és a Zengő Zolival a csapatfőnökkel? Tudjuk, hogy a sikerek mögött egy nagyobb stáb egy jó csapat dolgozik. Naponta elemzitek az elmúlt és a következő versenyeket, összejártok-e esetleg a munkátokon kívül is?

A mérnökkel idén dolgozunk együtt először.Meg kellett szoknom az ő metódusait és neki is meg kellett szoknia az én természetemet. De az első, megismerési fázison már túl vagyunk és egyre hatékonyabb a közös munkánk. A csapat meg - minden elfogultság nélkül - egyszerűen fantasztikus. Minden versenyhétvégét előre várok, és nem csak a versenyzés miatt, hanem a közösen eltöltött pillanatok miatt is.

Tudjuk, hogy állandó kapcsolatban vagy a verseny során a sisakodba szerelt kommunikációs eszközön keresztül? Kivel tartod a kapcsolatot a verseny során? Milyen infókat kapsz ilyenkor? Ez megnyugtat Téged vagy kizökkent a koncentrációban. Sok pályaversenyzőtől hallani, hogy ha átlátogatna a rally-ba (Kimi Raikonen is lenyilatkozta ezt) akkor az egyik legnagyobb gondot az jelenti, hogy állandóan beszél valaki a sisakba és nem csak egyedül ül az autóban?

Csak a mérnökömmel vagyok kapcsolatban verseny közben, az információcsere pedig minimális. Olyan típus vagyok aki nem szereti ha túl sokat beszélnek hozzá vezetés közben.

Néhány verseny már eltelt, hogyan barátkoztál össze az autóval? Ismered-e már az összes trükkjét, nyűgjét a versenygépednek? Megtanultál már diesel autóval is versenyezni vagy visszasírod a benzingőzt?

Picit visszasírom ugyan, de minden versenyautó egyben egy új kihívást is jelent. A dieselt - főleg a hatalmas nyomatéka miatt - teljesen másképp kell vezetni.A lehető legegyenesebb vonalakra kell törekedni mint a kanyarbejáratokon mint a kigyorsításoknál. Sajnos ennél az autónál kevés mozgástere marad egy versenyzőnek, hogy belevigye a vezetésébe a saját elképzeléseit.

Adtál-e nevet az autódnak vagy szépségemnek hívod ha jól meg és vén kormos banyának ha cserben hagy?
 

Sutyinak hívják  ;o)

 

Milyen különbséget érzel az egyes versenyautók között belülről a pályán? Chevy, BMW és Seat? Melyiknak hol vannak az előnyei és hátrányai?
 

A SEAT-nak az a legjobb ha alacsony tempóról kell sokszor magasra gyorsulni. Kanyarban általában kivétel nélkül lassabb mint a vetélytársak. A BMW legnagyobb előnye a kanyarsebesség mellett a sokkal egyenletesebb gumikopás a hátsókerék meghajtás miatt, ők általában egy verseny 2. felétől már verhetetlenek. A Chevy pont a kettő között helyezkedik el, legnagyobb előnye, hogy beállítás terén hihetetlen mértékben változtatható pályáról-pályára, így gyakorlatilag minden hétvégén számolni kell velük.

Seatosok között van-e márka összetartás vagy kőkemény verseny van köztetek is?
 
 

Mivel a SEAT kiszállt a sorozatból mint gyári alakulat, így mindenki saját magának teremti elő a versenyzéshez szükséges hátteret. Ez egyben azt is jelenti, hogy nincs csapatutasítás se.

Mi a helyzet 2011-el? Hallani, hogy 3-4 új márka is be fog lépni a túrautók világversenyébe a WTCC-be. Több diesel autó várható szerinted vagy teljesen új szabályokkal fogtok találkozni jövőre?

Valószínűleg eltűnnek a dieselek, ugyanis jövőre megváltozik a motorokra vonatkozó szabályrendszer. 1.6 literes benzines turbómotorokra vált a sorozat, és úgy tudom, hogy a legtöbb gyártó már dolgozik is az erőforrásokon.

Vannak-e már baráti vagy ellenséges kapcsolataid, viszonyaid versenyzőkkel? Vagy egyáltalán nem találkoztok olyan körülmények között, hogy ilyen kialakuljon és mindenki csak a saját maga feladatával van elfoglalva 24 órában.

Szerencsére még nincs ellenségem, de nagy barátságban sem vagyok senkivel. Természetesen a mezőny nagy része már régóta ismeri egymást, így közöttük egy kicsit nagyobb összefogás is van.

Juni Gyuri nagyon jól ír, nagyon jól visszajönnek a pályán történtek a szorongás érted, az autóért és az eredményért. Te is valóban így éled meg ezt belülről vagy Gyuri tolla fog szenzációsan? Kívülről ugyen minden egy kicsit drámaibb, mert egészben látni a versenyt, mint belülről a szűk sisakodból nézve?

Gyuri szenzációsan ír, és minden hétvége után az az első dolgom, hogy elolvasom az írásait. Hihetetlen, hogy mennyire közel tudja hozni az olvasóhoz az eseményeket, olyan mintha kívülről még egyszer átélném az egészet.

Mikor tavaly találkoztunk Monzában és Imolában vagy Brnoban láttuk, hogy edzések közben a boxodban elbújva a tanulmányaiddal foglalkoztál, konkrétan a vizsgáidra készültél, hogy állsz az egyetemmel? Hagynak-e egyáltalán vizsgázni vagy a tanáraidnak mindig az a kérdése a vizsgáidon, hogy az előző versenyben hogy támasztottál be a gyors balosban és féktávon hogyan szúrtál be a Farfusnak?

Van egy-két tanár aki tudja és érdekli is hogy mit csinálok. A legtöbbjüket azonban a tanulmányi eredmény sokkal jobban érdekli, így ritka az, hogy bónuszra számíthatok. Nem is várok el más elbírálást mert nem szeretem ha megkönnyítik a dolgomat, ráadásul már csak a záróvizsgám van vissza, azt pedig csak idő kérdése amíg megcsinálom.

A szervízesekről a szerelőkről mindig az a hír járja, hogy az egyik legviccesebb emberk a világon és sokszor megviccelik a versenyzőjüket, különösen ha jól megy és jól teljesített a pilóta, ez egyfajta feszültség levezetésként. Szoktak-e téged is megviccelni a szerelőid valamivel?

Igen, kölcsönösen megy a szivatás. Legutóbb gyártottak nekem egy nótát, Fenyő Miki csókkirályát költötték át rajtkirályra, nem is tudom miért. ;o))

Mostanában látni egy fiatal szépséget a boxban aki jobban aggódik érted mint a szüleid. Megkérdezhetjük, hogy ki Ő?
 

Természetesen. Ő a barátnőm, Johanna, aki szintén elkisér, ahova csak tud.

 

 

Köszönjük az interjú lehetőségét és a valenciai hétvége után dobogós képet szeretnénk közzétenni Rólad!

 

Mit szólsz hozzá?

Ezeket olvastad már?

Akik szintén jól élnek: juicy.mashkulture.net | designpumpa.blog.hu | heartbreakresort.blog.hu | kedvencotthon.blogspot.com | stilblog.hu | picocool.com | thecoolhunter.net | manzardcafe.blog.hu | receptek.ma

Társoldalaink: www.zengomotorsport.hu | michelisz.com | mxonline.hu | eljunkjol.hu | kps.hu | cseppmentes.hu | medikommunikacio.hu | bergmanmedia.com | shop.bergman.hu | zebe.hu | ducatiruhazat.hu | malaguti.hu | hosegriado.hu | coolker.hu | www.astellasazorvosokert.hu